Wednesday, February 10, 2010

Καλοχωρίτισες-19 & 20


Χρισούλα και Ναζλού!
Του Παντελή κόρη η πρώτη και του Ζεγκίλια κόρη η δεύτερη!
Χρισούλα:
Στην Σουηδία ήμουν όταν άκουσα το μαντάτο!
Άλλη μια σκληρή δοκιμασία από τον Θεό σε συχωριανή μας!
Κατάνεο το παιδί της, γύρω στα 17, πνήγηκε στην στέρνα που μόλις τότε είχαν χτίσει για να ποτίζουν τα χωράφια μας στο χωριό!
Σ' εκείνην που κι εγώ, με αδελφή μου, πηγαίναμε τα βράδυα και πλενόμασταν για ν' απαλαγούμε την διαδικασία στο σπίτι με σκάφες, κουβαλίματα νερών κλπ κλπ...
Αλλά εμείς δεν μπαίναμε μέσα - απ' έξω έτρεχαν νερά και βολευόμασταν μ' εκείνα ενώ αυτός μπήκε να κολυμπήσει!
Πού να παν να κολυμπήσουν τ' άμοιρα τα παιδιά και βρήκαν την στέρνα και πήγε μαζί μ' ένα άλλο παιδί και ο άλλος γύρισε στο χωριό μόνος... τραγικά πράγματα...
Παντρεύτηκε η Χρισούλα τον Μίμηλη που ήταν από άλλο μέρος, δεν ξέρω από πού, ο οποίος είχε και την ικανότητα να βγάζει τέλειους στοίχους...
Ένας απ' αυτούς που θυμάμαι είναι το: σταμάτα τρένο, σταμάτα τρένο τα βρακιά μου δένω!
Το 'πε σε μια φάση που, εκεί που φύλαγε τα ζώα, δεν πρόλαβε να σηκώσει τα παντελόνια του κι ήρθε ένα τρένο...μας τα διηγόνταν όταν τύχαινε να 'μαστε στα ίδια χωράφια!
Ναζή/Ναζλού:
Ξαδέλφη μου, μάλον θεία αλλά σαν ξαδέλφη την έβλεπα πάντα!
Σ' αυτήν λέγαμε τα παράπονα που είχαμε από τον πατέρα μας - όχι πως αυτή θα τον άλλαζε ή θα τον έπειθε για κάτι αλλά μας αρκούσε που κάποις ενήλικος μας άκουγε!
Και που ποτέ μα ποτέ δεν αντιμίλησε ή έφερε αντίρρηση!
Ήταν σαν φιλενάδα και σύμβουλός μας!
΄
Ατυχία η ξαδελφούλα μου αλλά και άξια για τους αγώνες της!
Άξια για την αντοχή της να ανέχεται την νοοτροπία των χωριανών να την βλέπουν σαν "ζωντοχοίρα" που επέστρεψε στο χωριό, από την Θεσσαλονίκη, μ 'ένα παιδί στα μπαγκάζια της! Και μικρούλα, πολύ μικρούλα ακόμα...

Με τον καιρό η ξαδελφούλα μου κατάφερε νε παντρευτεί τον Παναή του Καντήλ, τον πιό αξιαγάπητο άνθρωπο του χωριού που τον σεβόμουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι τον πατέρα μου!
Μα να της φύγει κι αυτός - από ασθένεια αυτός, νέα κοπελιά αυτή ακόμα!
Έκτοτε είναι μόνη η ξαδέλφη και ταξιδεύει σε Αμερική, όπου έχει αδελφό, και Γερμανία όπου έχει τα δυο παιδάκια της που έχω να τα δω πολύ καιρό...

No comments: