Saturday, December 15, 2007

ΤΙΣ ΓΝΩΡΙΖΑ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΟΥΝ...


Στα αρνιά και στα πρόβατα να πήγαινα, για βοσκή.
Όχι, βέβαια, ευχαρίστως.
Τέλος πάντων συμβιβαζόμουν περισσότερο από το να πηγαίνω στα κατσίκια.
Αυτά τα φοβόμουν. Και με φόβιζαν και με νευρίαζαν αφάνταστα γιατί χώνονταν σε θάμνους και γκρεμούς που εμείς, τα μικρά, με τίποτα δεν μπορούσαμε να πάμε για να τα πάρουμε από εκεί.

Με τις ώρες χάνονταν και μας φόβιζαν... μη πάμε σπίτι με τα μισά κατσίκια και ποιος άντεχε μετά τον πατέρα μου!!!
Αχ, αυτά τα κατσίκια είναι το κάτι άλλο και όποιος έμαθε να τα βόσκει έχει αναβαθμίσει το CV του κατά πολύ..

Οι αγελάδες πάλι είναι άλλη ιστορία.
Όταν ξεκίνησα να βόσκω αγελάδες ήμουν πια μεγάλη κοπέλα.
Προμηθευόμουν τα τσιγάρα μου – πάνω από 18 ήμουν αφού στα 18-19 μου είχα μάθει να καπνίζω - ντυνόμουν καλά και ζεστά και, με τις γύρω στις 10 αγελάδες, έπιανα τις διάφορες περιοχές για βοσκή.
Ούτε φαγητό (το ιστορικό αζούχ) ήθελα να κουβαλώ για να μη με βαραίνει.

Πώς αντέχαμε όλη τη μέρα αναρωτιέμαι σήμερα! Πολλές φορές έχω σκεφτεί ότι έτσι και πέσει κατοχή εγώ δεν θα έχω πρόβλημα αφού κατά κάποιον τρόπο την έχω ζήσει και αυτήν!

Αλλά πάντα με τον φόβο μη πέσω σε κινδύνους...
Όταν από μακριά έβλεπα άλλα ζώα μ’ έπιανε ένα σφίξιμο στην κοιλιά.
Όχι, δεν χρειαζόταν ο "συνάδελφος" τσοπάνος να προβεί σε πράξη για να νοιώσω εγώ τον βιασμό – εμένα με αρκούσε να δω το λυσσασμένο, το πειναλέο του βλέμμα προς το κορμί μου!
Εγώ αυτό το αποκαλώ βιασμός και δεν πα να λενε ότι θέλουν οι άλλοι....

Μα μόνο όταν έβλεπα τις αγελάδες του Χρίσου (Χρίστου), που όλες μια - μια τις γνώριζα, δεν το ένοιωθα εκείνο το σφίξιμο!

Από μακριά όταν τις έβλεπα ένιωθα την ζεστασιά να ξεκινά από την κοιλιά και να κατεβαίνει στα πόδια και από εκεί σιγά – σιγά να ανεβαίνει μετά στο κεφάλι και ένα – ένα να ζεσταίνει όλα μου τα κομμάτια μέσα εκεί στον οργανισμό μου.
Μια ζεστασιά που ανακούφιζε το κορμί και την συνείδησή μου και γέμιζε όλη μου την ύπαρξη με χαρά, σιγουριά, ασφάλεια...
Να μην τον ευγνωμονείς μετά αυτόν τον άνθρωπο;

Κάθε φορά που τον βλέπω, τώρα, ανοίγω διάπλατα τα χέρια μου για να τον αγκαλιάσω δείχνοντας την ευγνωμοσύνη μου με την ίδια αγνότητα, ανθρωπιά και καθαρότητα που έδειχνε και αυτός τότε!!!

Στην φωτογραφία χορεύει ο Λεβέντης ο Χρίσος.
Δίπλα η γυναίκα του (Λισάφ) – Ελισάβετ, κόρη του Γαράταη. Άλλη λεβέντισσα αυτή!


Τους εύχομαι τα 6 ή 7 τους κορίτσια (πιο κατάλληλο δεν θα έβρισκε ο Θεός να δώσει κορίτσια) το ίδιο λεβέντικα να είναι!

9 comments:

habilis said...

Περαστικος ειμαι ,τα λες εκπληκτικα !

Simela Meletlidou said...

ευχαριστώ περαστικέ... δε σε κέρασα και τίποτα!

τσάι έχω, βουνίσιο, κι εκείνο λίγο.
από τότε που έφυγε η μάνα μου δεν έχω κανέναν να μου το μαζεύει από τα βουνά μας...

αλλά έχω και τσίπουρο - κατάφρεσκο μάλλιστα.
μόλις τώρα το έφτιαξαν στην Έδεσσα και το έφερα μαζί μου :-)

Anonymous said...

iii

Anonymous said...

Μια απαντηση για το κειμενο του αλλου Μπλογκ. Αν θελεις να γινεις εκατομυριουχος εχω το μυστικο,στειλε μου μονο ενα ευρω, κορονα ή δολλαριο δεν εχει σημασια μονο ενα απο το νομισμα που συναλλασεσαι και θα σου πω πως να γινεις εκατομυριουχος.
Για σκεψου ποσα θα μαζεψεις?
Και μετα η απαντηση που παιρνουν ειναι κανε οτι εκανα και θα γινεις εκατομυριουχος. Αυτο μου θυμισε το κειμενο σου. Μα πως στελνεις χρηματα σε αγνωστους χωρις ναναι εγγυημενο? Ναι βεβαια πολλοι καταχραζονται χρηματα. Και δεν το κανουν μονο Ελληνες. Ειναι σαν λεμε βαζεις το χερι σου στο μελι και δεν το γλειφεις.

Simela Meletlidou said...

έτσι ε;
λες να το κάνουμε και να πλουτήσουμε;
συμφωνώ!
να το κάνουμε αλλά να πουμε την αλήθεια! ότι πρόκειται για απατεωνιά. ότι πρόκειται να μπουν στην δική μας τσέπη.
όχι ότι είναι για φιλανθρωπικούς σκοπούς!

έτσι, καθαρά και κιμπάρικα!
τι λες;
πιάνει;

Anonymous said...

Καλα που ζεις? Στην Ουτοπια χωρα? Αμα πεις την αληθεια ποιος χαζος, δηλαδη ποιος γνωστικος θα σου στειλει λεφτα για παρτυ σου? Εκτος και το κανει απο εκκεντρικοτητα.
Δεν βλεπεις τι γινεται στη πατριδα? Σαλτο Μορταλε ο αλλος εκανε για τα λεφτα? Η μποχα αγαπητη μου βγαινει μετα οταν ταχουν τσεπωσει και μετα. Και καμμια φορα ειναι τοσο μεγαλη η μποχα που δεν την αντεχει και ο ιδιος ο πραξαντας και κανει το σαλτο.

Simela Meletlidou said...

μμμμμ....
εγώ σου λεω αν βγω και δημόσια ζητήσω λεφτά θα μαζέψω.
εσύ τι λες;

κατευθείαν σε μένα να τα δώσουν και όχι μέσω φιλανθρωπικών οργανώσεων - ιδρυμάτων και κουραφέξαλα!!!

έναν δημόσιο έρανο!
τρελό ε;
κι όμως η τρέλα περνά στους τρελούς θεατές της TV αφού ήδη έχουν τρελαθεί με άλλα τρελά που επί αιώνες τους χώνουν στο μυαλό!

ένας έρανος για μια καρκινοπαθή με σάλτσα και ωράια σκηνικά να δεις πόσα θα μαζέψω!!!

για να ζηλεύεις εσύ μετά για την θεότρελη τολμηρή ιδέα μου ;-)

Anonymous said...

Nai kala to pistevo. Ama peis gia karkinopathi kai ta loipa. Nai tha mazepseis.
Στην κοινοτητα μας καθε τοσο μαζεουν λεφτα για καποιο παιδι που ηρθε απο Ελλαδα και μενει στο Αντικαρκινικο σπιτι στην Ελληνικη πτερυγα και το ανοιγουν λογαριασμο στην Ατλαντικ την τραπεζα και του μαζευουν λεφτα. Τωρα οι πιο πολλοι δεν βλεπουν δεν ξερουν απο που και ποιο ειναι το παιδι αλλα ακουνε και παρ'ολα αυτα στελνουν λεφτα, γιατι οχι και εσυ?????????????????

Simela Meletlidou said...

Α, ΕΓΩ ΑΜΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΘΑ ΒΓΩ ΕΠΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ! ΚΑΙ ΣΤΗΝ TV ΚΙΟΛΑΣ! ΑΛΙΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ!
Η ΠΟΛΥ ΤΡΕΛΑ ΘΑ ΠΟΥΛΗΣΩ Η ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ!

ΤΙ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕ....
ΤΕΤΡΙΜΕΝΕΣ,ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΕΣ, ΚΡΥΦΕΣ,ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ΔΟΥΛΙΕΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;

Η ΚΑΝΟΥΜΕ Η ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ!