Sunday, December 9, 2007

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΕΧΟΥΜΕ;

Είπαν πως θα είχε γλέντι στο Καλοχώρι δυο εβδομάδες μετά το πανηγύρι μας!
Πολύ επιτυχία είχε το διήμερο γλέντι του πανηγυριού και πίστεψαν πως αν ξαναγινόταν 14 μέρες αργότερα θα είχε πάλι επιτυχία.
Έτυχε να ήμουν και Ελλάδα τότε, στην Θεσσαλονίκη, και ας πάμε, σκέφτηκα, μπας και θυμηθούμε τα νιάτα μας!

Μ’ είχε φαει και η πρεσβύτερη, νούμερο1 αδελφή μου, η Κερεκή, που τελευταία έχτισε σπίτι και μένει εκεί, στις ρίζες της!
«Έλα πουλίμ αδακές μίαν κιάλλο ας ελέπωσε» με παρακάλαγε και συνδύασα τα δυο μαζί και πήγα με την νούμερο 8 αδελφή μου, την Ναστασία.

Έβρεχε καρεκλοπόδαρα εκείνο το Σάββατο, ο κόσμος είχε ξοδέψει στο πανηγύρι, ε, τι περιμέναμε;
Το καφενείο ήταν άδειο - όχι ακριβώς άδειο αλλά ελάχιστοι είχαν μαζευτεί.

Καθώς φαίνεται, όμως, και με ελάχιστους γίνεται γλέντι.
Η ορχήστρα συντονισμένη, ο νταουλτζής στα τσαλίμια του, ο τραγουδιστής απ τα Κάτω Πορρόια, που όσο μαγκί τον άφησα πριν 30 + χρόνια άλλο τόσο μαγκί τον βρήκα τώρα, στο φόρτε του και οι λίγοι παρόντες Καλοχωρίτες στο κέφι τους!

Όλα καλά... μέχρι κι εγώ έριξα κάποιους χορούς που, Sorry πόντιοι, αλλά μόνο με ποντιακά εγώ δεν την βρίσκω!
Θέλω και τα ελληνικά μου θέλω και την ποικιλία μου!

«Καλά βρε μεγάλε, τόση μαγκιά διαθέτεις, ελληνικά δεν διαθέτεις στο ρεπερτόριό σου» ρώτησα στον τραγουδιστή που φάνηκε να καταχάρηκε που με είδε μετά από τόσα χρόνια...

«Τς» ήταν η απάντησή του!

Μάλιστα! Κάργα πόντιος αυτός! Ποντιάρας!
Πάντως, υλικό με φωτογραφίες, έστω γι αυτό το ποστ, έχω πάρει!


Φωτογραφία 1 - ο Χάμπος (Χαράλαμπος) τη Ζεγκλίλια, η Ναστασία τη Πατήρη (νούμερο 8 αδελφή μου), ο Τίγκης (Αναστάσης) τη Χάτσονος.
Τον τελευταίο, καθώς και τα πρώτα μικρά, δεν τους γνωρίζω - ίσως είναι από άλλο χωριό!
Και, φυσικά, ο τραγουδιστής Ιακωβίδης Ευθήμης, έτσι νομίζω λέγεται.

Φωτογραφία 2 - ο νταουλτζής μ’ ένα από τα απλά του τσαλίμια - τα τολμηρά του δεν προλάβαινα να τα φωτογραφίσω.
Αυτός που χορεύει είναι ο Χρίσος (Χρίστος) τη Κανής.
Είναι ο άνθρωπος στον οποίο τρέφω έναν ιδιαίτερο σεβασμό.
Προσεχώς θα του αφιερώσω ένα ολόκληρο ποστ!

8 comments:

Anonymous said...

Οι φωτογραφιες δεν δειχνουν πολυ καλα τα προσωπα. Μηπως εχεις και αλλες? Θυμισε μου ποιος εινα ο Χρυσος της Κανης?
Οσο για το σαφραν της Κοζανης το ξερουν οι Ελληνες και το παραξερουν και ολο παει εξαγωγη και καθολου δεν μενει στην Ελλαδα οπο οσο εχω διαβασει σε κατι βιβλια για την προελευση του σαφραν δηλαδη του κροκου γιατι τον λενε κροκο.

Simela Meletlidou said...

ο Χρύσος είναι ο αδελφός του Χίτλερ.
αυτόν πρέπει να τον ξέρεις αν ξέρεις από Καλοχώρι - ποιος δεν ξέρει τον Χίτλερ από το Καλοχώρι;

δυστυχώς οι φωτογραφίες βγήκαν σκοτινές, αργότερα θα ανεβάσω κι άλλες, το ίδιο σκοτεινές

Anonymous said...

Τωρα με μπερδεψες πιο πολυ. Ποιος ειναι ο Χιτλερ? Απο ποιον μαχαλα και ποιο ειναι το επιθετο του?
Ειναι δικη σου γενια ή πιο μεγαλος και ποσο πιο μεγαλος?
θαταν καλα ναχαμε ενα καταστατικο και εναν χαρτη του χωριου με τα σπιτια για να βρισκουμε πιο ευκολα ποιος ειναι ποιος.

Simela Meletlidou said...

α, εσυ πολλά επισόδια από το χωριό έχεις χάσει!

κι εγώ είχα ξεχάσει πολούς μα τώρα, όταν βρίσκομαι στο χωριό και βλέπω κάποιον άγνωστο, εν ψυχρώ του ρωτώ ποιος είναι.
πώς αλλιώς να μάθω;

ο χίτλερ έχει γιό τον θεόφιλο και κόρη την μαρία (και οι δυο μένουν σουηδία και κάπου - κάπου τους βλέπω)
η γυναίκα του λέγεται ευθυμία και είναι κόρη του παπά.
μένουν στον μαχαλά πηγαίνονατς για την ροδόπολη από τα χωράφια ρακάνια μεριά... αν τα θυμάσαι!

ο χίτλερ και ο χρίσος έχουν έναν αδελφό εν ονόματι τούσα (παρατσούκλι αυτό - το όνομά του δεν το ξέρω).
ο τούσας έχει ένα ενδιαφέρον ιστορικό.
έπινε του σκασμού παλιά μα τώρα δεν πίνει ούτε σταγόνα - έτσι ξέρω!

μακάρι να γνώριζα για τον καθένα... θα πλούτιζα το υλικό μου!!!

Anonymous said...

Ναι πραγματι εχω χασει ολη την σειρα που λεγεται γενεαλογικο δενδρο κατοικων Καλοχωριου.
Ρωτησα την αδερφη μου και μου εξηγησε οτι ειναι ο αντρας της Λισαφς της γειτονισσας μου και το σπιτι τους το πατρικο απο οτι θυμαμαι ειναι απο την αλλη πλευρα του Γιακειμ προς τα Πλατανακια πηγαινοντας. Τωρα αν εκτεισαν αλλο σπιτι αργοτερα προς Ροδοπολη δεν ξερω.
Επισης εχω χαμενο επισοδειο για την κορη του παπα. Θυμαμαι μια Νικη ειχανε πριν απο τον Σταματη ή μετα δεν θυμαμαι και τοσο καλα, αλλα Θυμια κοινως Ευθυμια δεν θυμαμαι.
Ναι εχω χασει ολο το εργο που λεγεται Καλοχωρι γιατι λειπω απο 1963 και με ελαχιστες φορες επισκεψεων μετα απο το 1963. Μετα απο το 1966 ερριξα πετρα σχημα λογου. Εχουν παιχτει απο τοτε πολλα εργα.

Simela Meletlidou said...

ο χίτλερ έχει σπίτι προς την ροδόπολη, γι αυτόν μιλούσαμε θαρρώ.
ναι, ο χρίσος έχει προς τα πλατανάκια, καλά το ξέρει η αδελφή σου.
η ευθυμία είναι πολύ μεγαλύτερη από την νίκη και σίγουρα γι αυτό δεν την ξέρεις.

Anonymous said...

Τελικα το "Μικρο Παρισι" εχει παρα πολλους κατοικους οι οποιοι μεγαλωσαν σε διαφορετικους χρονους και καποιες γενιες δεν συναντηθηκα ποτε και για αυτο και δεν γνωριζονται μεταξυ τους, αλλα την Ελισαβετ [της Πλακουτσας της Παρθενας η θαγατερα, εγω ετσι την ξερω πιο πολυ ισως γιατι θελω να πιστευω οτι και οι γυναικες εχουν ταυτοτητα ξεχωριστη απο του ανδρα] την γνωριζω αν και μικρη ημουν οταν παντρευτηκε ακουγα ποσο δραστηρια, εργατικη, σβελτη και νοικοκυρα ητανε.

Anonymous said...

geia sou simela eimai apo katerini k me lene meletlidou despoina.exeis kapoia sxesi me thn poli auti?