Sunday, February 8, 2009

Ξενιτεμένοι Καλοχωρίτες...

Τώρα με την ευκαιρία των γενεθλίων μου (7 Φεβρουαρίου) μου 'ρθε ένα mail μέσω του Facebook - όποιος δεν έχει δηλωθεί σ' αυτό το Facebook καλά είναι να το κάνει και αν και προσωπικά το έχω ψιλοβαρεθεί έχει ακόμα την φάση του... όπως τώρα που μια Καλοχωρίτισα με βρήκε εκεί και μου 'στειλε αυτό το mail...

Δεν την θυμάμαι καθόλου αυτήν την κοπέλα, Έφη στο όνομα, και κόρη του Ναστούκα (του, κοινώς, Χάμπουλα)

Χρόνια πολλά ξενητεμένη κι αυτή, αν και στην ίδια της την χώρα, διότι και οι Κυκλάδες, η Νάξος όπου μένει για χρόνια, εξωτερικό είναι σκεφτόμενοι την απόσταση και τις δυσκολίες να μεταφέρεσαι μεταξύ Νάξος και Καλοχώρι Σερρών...
Κυρίως τον χειμώνα που λίγο - πολύ όλο το Αιγαίο, με τα νησιά του, είναι αποκλεισμένο έτσι όπως είναι και το αντίστοιχο της Σουηδίας (το Skärgården, όπως το λέμε εδώ) και φωνάζουν, εδώ, για περισσότερες ευκολίες και για περισσότερα μεταφορικά μέσα στο αρχιπέλαγος...
Γνωρίζοντας τα προβλήματα αυτά υπολογίζω πως και η μετακίνηση μεταξύ Νάξου και Καλοχώρι Σερρών είναι το ίδιο δύσκολη όσο και αυτή μεταξύ Στοκχόλμη και Καλοχώρι!

Αλλά δεν είναι μόνο η απόσταση και η δυσκολία της μετακίνησης που κάνουν τον ξενητεμό.... Ξενητεμός είναι περισσότερο αυτή η καθημερινότητά μας, η οικογένεια (σύντροφος και παιδιά που φαντάζομαι και η Έφη να έχει στη Νάξο...), η δουλειά, οι φίλοι, ο κύκλος μας κλπ., που όλα αυτά μαζί αποτελούν την ζωή μας. Είναι αυτή η ζωή μας που μας κρατά μακριά από τις ρίζες και το χώμα μας...
Ας μη το προχωρήσω το θέμα γιατί είναι ατελείωτο μα και ιδιαίτερα επίπονο για εμάς τους ξενητεμένους - άρχισα, ήδη, και να συγκηνούμαι...

Ας πάω στο mail της Έφης που μεταξύ άλλων λέει ότι είναι περίφανη για μένα και για τον τρόπο που προβάλλω το χωριό μας!
Και να 'κανα και τίποτα το δύσκολο, καλέ, Έφη! Και αν με αυτά τα κειμενάκια που γράφω εδώ, και που παίρνουν μόνο 5-10 λεπτά από την καθημερινότητά μου, ευχαριστιούνται οι Καλοχωρίτες είναι τιμή και χαρά μου!
Αναπόφευκτη είναι η παραπομπή μου ΕΔΩ όπου έχω γράψει κάτι ανάλογο....

Χάρηκα πολύ Έφη μου, και το γράφω και δημόσια, που επικοινώνησες μαζί μου και μεγάλη θα ήταν η χαρά μου αν κι άλλοι χωριανοί μας επικοινωνήσουν μαζί μου εδώ: mesimela@gmail.com
Και αν έχεται υλικό από το χωριό μας, κυρίως φωτογραφίες, θα χαρώ να μου τις στείλετε...

No comments: