Monday, June 4, 2007

Τι με ένοιαζε τότε το Ηρώο;


Χάρηκα ιδιαίτερα όταν η Πολυξένη, η κόρη της Δέσπως (νούμερο 10 αδελφής της οικογένειας μου) μου έστειλε αυτή την φωτογραφία!
Θυμήθηκα αυτό που συνηθίζω να λεω σε αυτούς που αναρωτιούνται κάθε πότε πηγαίνω στο Καλοχώρι «ε, τώρα πια μόνο σε κηδείες και μνημόσυνά μας παω...!»
Διότι η πρώτη στάση γίνεται εδώ, στην εκκλησία μας, στην εκκλησιά του Αγίου Δημητρίου που κάθε 26 Οκτωβρίου, στο πανηγύρι της, έκανα την προσωπική μου παράκληση στο Θεό να κάνει ανάλογα με τα ρούχα μου καιρό!

Δε θα μείνω, ωστόσο, σε κηδείες και μνημόσυνα διότι η επόμενη φωτογραφία, σταλμένη από την Νέα Υόρκη, ΑΧ αυτή και τι δε μου θύμισε...


Εδώ στο Ηρώο κορίτσια και αγόρια, αυτά τα ελάχιστα που υπήρχαν - το έχω ξαναπεί αυτό - έκαναν ότι ήταν δυνατό να νοιώσουν νέοι και ταυτόχρονα και ένα μέρος της κοινωνίας!

Εδώ στο Ηρώο, τι μας ένοιαζε τότε ο πραγματικός λόγος της ύπαρξης αυτού του έργου, τα κατατιθέμενα στεφάνια πάνω του κλπ., εμείς εδώ δείχναμε τα κάλλη και τα νιάτα μας!

Ας μη πω, όμως, "εμείς" κι ας αναφερθώ στο "εγώ" διότι κανείς δεν ξέρει ο καθένας πώς βιώνει τις καταστάσεις άσχετα αν τις βιώνουμε μαζί.

Εγώ, πάντως, τις βίωνα με όλο το μεγαλείο και την σημασία τους και το Ηρώο, και όλη η αυλή του σχολείου και της εκκλησίας (πάντα μαζί πανε αυτά στην Ελλάδα) για μένα ήταν η πασαρέλα όπου έδειχνα την κορμοστασιά και τα νιάτα μου.
Πάντα, όμως, με μια σιωπηλή συμφωνία με τους υπόλοιπους όποιος δει τον πατέρα μου πρώτος να ρίξει τα σινιάλα του για να κρυφτούμε - συνήθως ήμασταν κάνα δυο τρεις αδελφές μαζί!

Και αυτός εκεί, μωρέ, να μη μας άφηνε να χαρούμε λιγάκι!!!
Ή στα αρνιά να μας στείλει ή σε κανένα χωράφι για να κόψουμε τα τσιτσάκε (λουλούδια) του καπνού για να αναπτυχθεί καλύτερα ο κορμός και τα φύλα του...
Μη μας έβλεπε, μωρέ, ήρεμους αυτός ο άνθρωπος.
Ήθελε πάντα να ήμασταν αλερτ, στην τσίτα, στην κίνηση, στη δουλειά!
Εύκολο είναι μετά να είσαι εσύ ήρεμος, άνετος και δίχως στρες;

11 comments:

Γιαννα said...

Παντως μπορει να μην εχει αρκετους κατοικους τωρα αλλα εξωτερικη εμφανιση η εκκλησουλα μας εχει.
Δεν ξερεις ποσες φορες ερχεται στο μυαλο μου αυτη η εκκλησουλα μας? Εδω που ζω, η κοινοτητα μου και αυτη, η εκκλησια της ονομαζεται Αγιος Δημητριος και ετσι παντα εχω την εκκλησια μας στο νου μου.
Ιωαννα

habilis said...

Και το δικο μου το χωριο ειναι καπωs ετσι ,με Αγιο Δημητριο πολιουχο και Ηρωο' το δικο μαs πανηγυρι ηταν πολυ καλλιτερο απο το δικο σαs ,αλλα την εποχη αυτη εμειs τα αγορακια δεν βλεπαμε τα κοριτσακια να δειχνουνε κατι μαλλον κρυβανε΄ και το ριχναμε στο χωρο μπαs και γινει τιποτα...

Anonymous said...

Και ποιο ειναι το χωριο σου ΗΑΒΙΛΙΣ?
Δεν νομιζω να βρισκεται στην περιοχη του Μικρου Παρισιου, ετσι δεν ειναι? Πως ξερεις οτι το πανηγυρι μας δεν ητανε τοσο καλο σαν το δικο σας?

habilis said...

Aν και η μαμα μου μου ελεγε να μην μιλαω με αγνωστουs θα σε παραδεχτω αν το βρειs ' αντε για να σε βοηθησω ,Μοραιτηs ειμαι ...

Anonymous said...

Οπως εγραψα και πριν η μνημη μου εχει αδυνατισει και το Μοραιτης μονο δεν μου λεει τιποτα. Η Συμελα θα ξερει ισως καλυτερα αλλα εγω μετα απο περιπου 40 χρονια που εχω φυγει απο το Μικρο Παρισι, δεν μπορω να θυμηθω ποιοι ειναι οι Μοραιτες, εκτος και αν εισαι απο τον Μορια, την Πελοποννησο.
Ιωαννα (Γιαννα)

Anonymous said...

ma oute ego xero ti ine moraitis!

8a elega, malitsa, oti afou to panigiri sas HABILIS itan kalitero apo to diko mas, malon apo tin kastanousa 8a ise.... mono ekino to panigiri itan kalitero ;-)

SIMELA

habilis said...

Μην τρελενεσται τα πραγματα ειναι απλα.Σε ποιο χωριο χωρευανε το καλλιτερο τσαμικο ,οι λαβεντεs του χωριου? και ολεs κοιταζατε με ανοιχτο το στομα..

Γιαννα said...

Λοιπον Ηαβιλις πρεπει να μου πης γιατι το κομπιουτερ της μνημης δεν λειτουργει.
Η Καστανουσα ισως ειχε καλυτερο πανηγυρι αλλα τοχει Κωνσταντινου και Ελενης. Τα Πλατανακια τοχουν Ζωοδοχου Πηγης το Πασχα. Μηπως η Μακρυνιτσα?
Πρεπει να ξερω για να καμαρωνω για την Ελληνικη λεβεντια μας. Οταν τα παλληκαρια χορευουν το τσαμικο και κανουν τις επιδεξιες φιγουρες ειναι να θαυμαζεις την Ελληνικη λεβεντια.
Πρεπει να μας πης, δεν γινεται πρεπει να μας πης.

habilis said...

Συγκεντροσου ,αφου σου λεω οτι ειμαι απο τον Μορια αντε βρεs το γιατι αλιωs ειμαστε για τα πανηγυρια .Φιλακια...

Simela Meletlidou said...

όχι habilis, μη μας λες από πού είσαι!
εγώ, πάντως, δε σε παρακαλώ να μας το πεις.... προτιμώ να μείνει αίνιγμα, διότι τα αινίγματα έχουν το ενδιαφέρον!

άλλωστε στα χωριά μας τσάμικα δεν χώρευαν οι λεβέντες!
ο δικός μας εθνικός χωρός είναι ο ποντιακός ;-)

τουλάχιστον στον καιρό μου έτσι ήταν τώρα δεν ξέρω!

Anonymous said...

Na po tin alithia,, oute ego thelo na matho apo pou ine o habilis.
Eksalou den mou aresi to tsamiko.
Oute i Andres pou forane foustes!!
Alla apo oti katalava prepi na itane se kapio panigiri tou Kaloxoriou serron,, gia na leh oti to diko tous panigiri itane kalitero kati prepi na kseri :) .
Pistevo oti gia ton kathe enan to xorio tou ine o kalitero...
Ego den exo zisi pola xronia stin ellada (xorio mou) alla imouna eki 6 panigiria (xronakia enoo), opos ixa pi pio prin ine ena mikro xorio me poli ligous katikous, alla sta panigiria mas erxotane kosmos apo ola (sxedon)ta xoria trigiro,,, Vlepame trakter stin sira.. aftokinita.. (mi fantastite mercededes ke bmw,,) fiatakia,, datsun,,,Toyota. Den exi simasia omos ti markes itane ta amakia,, simasia exi o kosmos!!!!! Ixame dio kafenia (simera mono ena) pou itane gemata mesa-ekso..
O kosmos xoreve ston dromo!!.. Den gnoriza sxedon kanenan,alla akouga merikous pou legane " tou Koulak i kori ine sigoura" i " tère tère amon ton Koulak porpati,," (kita kita san ton Koulak perpatah)..
Na po tin alithia mou areze!!
Piga sxolio sto kaloxori 3-4 xronia, ke oxi den ematha pola gramata... den katalavena den iksera den títhela,,,(imoun pedi)
I Eklisia mas ine idia!! Tin exoune vapsi merikes fores apo totes fisika,, mikroula alla oli kali-kaki xorane! (xorousane)
Sto Hroo mas mazevotane olo to xorio kathe megali giorth,, (den katalavena giati!!) ke panta dialegan kapio koritsi ke agori pou tha afinan to stefani pano Tou (ke afto den to katalavena).
To asvestonane fisika mia-dio meres prin!! Orea xronia!! Eki me "tsakose" ke o pateras mou me dio agoria apo ena alo xorio,pou irthane na me doune!! "souideza me fonazane", imouna ke omorfoula,, mou arezan ke ta agoria!! Mia xara!! Os ekini tin mera ta rantevou mas. Meta vlepomastan se ekdromes!! ke argotera se kafé!! Exo pah fisika ke se alla panigiria alla den itane to idio,,
ke stis Kastanousas ( :x ) ton Platanakion, Porroion, Mourion alla,,,, den itane to idio!! Simera den ksero,,,


Simella/ me dio L