Friday, May 18, 2007

Μια βόλτα στο χωριό μου...

Μου ‘ρθε μια επιθυμία, σήμερα το πρωί, να βρισκόμουν στο χωριό μου, στο Καλοχώρι Σερρών. Να καθόμουν καμιά εβδομάδα, υπολόγιζα στο μυαλό μου, που αλλιώς καμιά μέρα μόνο αράζω εκεί.
Και περίπου έτσι σκέφτηκα πως θα περνούσα την πρώτη μου μέρα:

Θα κατέβαινα προς τα νότια, πρωί - πρωί, για το απαραίτητο μου βάδην. Αν θυμάμαι καλά Αρμουτλούα τα λέγαμε εκείνα τα χωράφια.
Κι αν έβλεπα και κανένα φίδι, που τα άτιμα πολύ με φόβισαν σαν μικρό, ε, θα την πάλευα την κατάσταση.

Επιστρέφοντας από εκεί ίσως έπαιρνα τον καφέ - τσάι μου με καμιά φέτα, σαν πρωινό, στην αδελφή μου, την Κερεκή, που μένει ακριβώς κάτω από το πατρικό μου σπίτι το οποίο σήμερα είναι ισοπεδωμένο...
"100 άτομα είστε, δεν μπορεί κάποιος σας να το γρεμίσει μη πέσει από μόνο του και σκοτώσει κανέναν περαστικό...;", μας είπαν από τις υπηρεσίες και ο Χρίστος, ο αδελφός μου από την Γερμανία, το γκρέμισε!

Και αφού η ώρα θα έχει γίνει περίπου 10 θα ξεκινούσα τις επισκέψεις μου ξεκινώντας, ας πούμε, από την Σοφία του σχωρεμένου του Χάμπου, στον κάτω μαχαλά.
Είμαι παιδί του κάτω μαχαλά γι αυτό και τον νοιώθω πιο δικό μου...

Αφού, λοιπόν, θα τα λέγαμε με την Σοφία και αφού θα έπαιρνα το τρατάρισμά της, κατά προτίμηση κανένα φρούτο από τον κήπο της, θα έκανα και το visit μου στην Μελπού, ακριβώς δίπλα της, για να πάρω προφανώς άλλο ένα φρούτο ή ένα κομμάτι λαχανικό – ζαρζαβάτι, επίσης από τον κήπο της.

Στη συνέχεια έχουμε τον πρόεδρο του χωριού μας, τον Λάκη, με την χαριτωμένη του γυναίκα, που δεν θυμάμαι το όνομά της.
Αν μη τι άλλο θα έπαιρνα από εκεί ένα νούμερο που ποτέ δεν έχω μάθει.
Τον αριθμό κατοίκων του χωριού μας.
Αλήθεια πόσοι μένουν στο Καλοχώρι Σερρών;

Από εκεί θα συνέχιζα στην Χρυσούλα του Παντελή, την κοντούλα και ευγενική, που μετά τον χαμό του γιου της έτσι, αόριστα, πάντα την πονώ.

Επιστρέφοντας προς το κέντρο του χωριού, διότι σχεδόν θα είχα φτάσει... στην Ροδόπολη, α ναι, ίσως έκανα κι άλλα 50 μέτρα να πω την καλημέρα μου και στον μέγα Χίτλερ με την Θυμία του, θα περνούσα από την Πεπέκα του Γούρτσαλη, με την ευκαιρία να έπαιρνα και καμιά μπριζόλα. Εκεί είναι το super-mini market του χωριού.
Και αυτό σε περίπτωση που στην "γύρα" μου δεν θα είχα μαζέψει λαχανικά ή ζαρζαβάτια που ασφαλώς και θα τα προτιμούσα από το κρέας όσο χωριάτικο κι αν είναι αυτό.

Θα έφτανα λοιπόν στο σπίτι διότι θα είχε μεσημεριάσει και θα έκανα το μεσημεριανό μου φαγητό καθώς και την πνευματική μου κούρα με διάβασμα κλπ.

Το απόγευμα θα έκανα τις απαραίτητες μου επισκέψεις στην γειτονιά, στην Πέπη του σχωρεμένου του Σούκα, στην Ναζλού του σχωρεμένου του Παναή (πολλοί οι σχωρεμένοι) και φυσικά στην αδελφή μου την Κερεκή.
Απαραίτητη, ασφαλώς, και η επίσκεψή μου στον ωραίο της γειτονιάς και στον σοφιστικέ του χωριού μας, στον Στάθη του Λάμπου με την Σταματία του!

Και πολύ μα πάρα πολύ θα ήθελα να δω την γειτόνισσά μου, την σχωρεμένη την Φούλα, την γυναίκα του Τίγκη, του Αναστάση του Χάτσου, δηλαδή.

Άκουγα από μικρή ότι ο όγκος στο στήθος της είχε μεγαλώσει τόσο που ο κόσμος αναρωτιόταν γιατί δεν το είχε δει και γιατί δεν είχε κάνει κάτι νωρίτερα... θαρρείς και αυτές, που φοβούνται ή ντρέπονται να δείξουν τα γυναικεία τους κομμάτια, όχι μόνο στον άντρα τους αλλά και στον ίδιο τον εαυτό τους, κάτι θα έκαναν...

Κάπως έτσι υπολογίζω να περνούσα την πρώτη μου μέρα στο χωριό.
Καλό;

21 comments:

Nikos Dimou said...

Σου εύχομαι να την κάνεις στην πραγματικότητα... κι όχι μόνο στο μπλογκ!

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

:-) με την πρώτη ευκαιρία θα την κάνω αλλά νομίζω πως θα χρειαστώ πολλές βόλτες γιατί, εδώ που τα λεμε, μπορεί κατοίκους πολλούς να μην έχει το Καλοχωριουδάκι αλλά την έκτασή του την έχει!

Anonymous said...

Ελα διαβαζοντας το κειμενο περπατησα και γω στο Καλοχωρι, αλλα μα το Θεο απο τα τοσα ονοματα που εγραψες ζητημα αν θυμαμαι τεσσερα πεντε και αυτα μονο τα ονοματα, οχι προσωπα, εκτος απο δυο πουναι τα ξαδερφια μου, οχι τρια και την ξαδερφη μου την Μελπω.
Τι λες ρε συ παμε φετος και δεν μπορεις φετος παμε του χρονου?
Ιωαννα

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

χαχαχα...
όταν ανέβω στον δικό σου μαχαλά τότε εγώ δεν θα θυμάμαι τα ονόματα.
και θα ανέβω, κάποια στιγμή θα το κάνω και θα σου ζητώ βοήθεια για ονόματα και παρατσούκλια...

φέτος δεν γίνεται να την κάνουμε την βόλτα, μέχρι τέλη Αυγούστου θα παίρνω τα δηλητήριά μου....ποιος τη χάρη μου!
από του χρόνου βλέπουμε...

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

Νίκο Δήμου θέλω να πιστεύω πως με το δεξί μπήκες να κάνεις το ποδαρικό...

Unknown said...

Are Simela...
Mia volta apo PLatanakiaeos to Kalohori na kaname ke tin gimnastiki mas.... Filia

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

gia sou koukla ke platanakiotisa!
8a tin kanoume tin volta ala ohi apo tin "E4" me ta kafsaeria...
8a piasoume ta horafia ke me tin efkeria na mazepsoume radikia, saligkaria, ke oti alo kalo mas harizi i fisi!

tis fotografies perimeno!!!

Anonymous said...

Εχω καποιες φωτογραφιες αλλα how will I upload them here? Εχω την αυλη του σχολειου με την εκκλησια και τον δρομο προς τον Καπερ απο κει απο του Γιακειμ την χαμελετε
Πες μπου πως θα τις στειλω
Ιωαννα

Anonymous said...

Τι ωραια! Καλοχωρι, Πλατανακια! Ειναι κανεις και απο Ανατολ μερεα? Καλα Καστανουσα κραταμε φλεβα και οι δυο μας αλλα τι ωραια με την ιστοσελιδα συναντιομαστε απο χιλιαδες μιλια μακρια. Δεν ειναι φανταστικο!!!!!!!! Και να ζηση το Καλοχωρι, με τα κρυα και γαργαρα νερα του με τα ωραια του πλατανια και τα αλλα θα αριθμησω την αλλη φορα
Ιωαννα

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

IOANA STILTA STO MAIL: SUMELAKI@HOTMAIL.COM

8A TA KANO EGO UPPLOAD - 8A KANO KE TON ARHISINTAKTI, TI NA KANO?

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

A NE, MIA APO TIN KATSANOUSA MOU EHI STILI ENA KOMATI APO MIA EMPIRIA TIS STA HORIA MAS. 8A TI ROTISO AN 8ELI NA TO DIMOSIEFSO... AN KE INE STA SOUDIKA GRAMENO!!!!
NA KANO KE TON METAFRASTI?

Anonymous said...

TI KALA MAS TA LES RE SIMELA....
ELENI APO PLATANAKIA/STOKHOLMI

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

ELENAKI, PES STON XARI SOU OTI 8A TON HRIASTO SAN ODIGO SE PERIPTOSI POU SKEFTO NA KANO MIA VOLTA KE STA PLATANAKIA.
DEN TO XERO KALA TO HORIO SAS ALA M´ARESI EKINO TO KOMATI POU ANEVENI PSILA PROS STO BELLES!

Anonymous said...

I MAIRI GRAFI SE MAILL:

Simela Kalimera!
Molis diavasa ta blogsou ke poli syginimeni ipa na sou po ena gia!
Ti orea pou ta diigise! Itan san na se iha apenanti mou ke na mou
milas!Synithos den eho hrono, ma simera tha pao se ligo gia ligo stin doulia ke pinontas ton proino kaffe mou(mono to proi pino, den ton ekopsa entelos)bika sta blogs sou.
S efharisto!
Ego kateveno 1 juli ke tha mino stin Kastanoussa eos tis 25 juli
........
Eho mia gjykia agonia... glyko aghos?... na kimitho ke na xypniso stin
kastanoussa,sto spiti pou ezisa ta prota 13 mou hronia! Fantazome afto to katalavenis apolyta, toulahiston etsi ekfrazese ki esy me ton peripato sou sto Kalohori, pou (Jag blev träffat!pos to leme sta Ellinika?) me synepire i diigisi sou, tin ora pou to diavaza ekana ki ego ton diko mou noero
peripato stin Kastanoussa!

Ola tha pane kala! Ime sigouri, ise dynati, ke hriazete DYNAMI TORA!!!
Tilefonose mou opote mporis,ehis hrono ke thelis!
S agapo Poli!
Filia Polla
ke sta pedia me tis kopelies tous pou ine konta sou!
Mary


SIMELA

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

ke gia mena ine poli sigkinitiko pou katafera na se pao volta sto horio sou! esto me ta logia!
me aftes tis aples lexis pou apo ilikias enos etous ma8enoume!
tipota parapano den hriastika gia na se pao volta ;-)
ides pos tin evgala ke ftina?

a, hriastika ke mia kali 8elisi na ma8o na vazo tis lexis sto internet gia na tis diavazoun apo evropi, usa, afriki, notia ameriki, asia...ke vale!
se filo ki ego!

Anonymous said...

kalimera!!!!!
pos tha ithela ke ego na imouna sto kaloxori,,,,, den fantazese!!
isos ine mikro ke den exi polous katikous, anamesa tous ke i gonis mou, apo kamia fora ke i aderfi mou me tin ikogenia tis, pou vlepo mia fora ton xrono,, (den mou ftani fisika!!). na ksipnas to proi na les "kalimera" ke na to akoune sxedon oli!! na pinis ton kafe sou sto mpalkoni me thea THEÀ to mpeles kataprasino me tis aktines tou iliou na to aggaliazi!!! Yperoxh thea!! distixos fetos oute ego den tha ta do i kano ola afta, den ise moni Simela mou!
sagapo poli!! /Simella

Anonymous said...

i have an idea! How about if we can make a list of all those that are from Kalohori and introduce ourselves such who are your family tree because Symela and I know each other since elementary school but you people you are from Kalohori [my Kalohori] I wonder who you are. I would like to know you people and cheat sometimes since we have in common our "Small Paris."
Yanna that comes from Ioanna

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

simera iha 1002 doulies ke apo pano iha ke to kefali na me enohli san se imikrania san se apli enohlisi...8a ta poume

Anonymous said...

NOmizo oi xilies kai dyo douleies soy dosan ton ponokefalo. An itan mono 1001 isos natan elafroteros o ponokefalos or kefaloponos
Yanna [Ioanna]

Simela Meletlidou said...
This comment has been removed by the author.
Simela Meletlidou said...

MOU XEFIGE TO SHOLIO TIS SIMELLAS EDO! (PROSOHI-TO SIMELLA ME 2 LL)

SORRY GIRL! TORA TO IDA!
ELA SE NEOTERA KIMENA NA SHOLIASOUME PERISOTERO....KE ASE TOUS GONIS SOU STO KALOXORI NA PINOUN TON KAFE TOUS STO MPALKONAKI KE NA VLEPOUN TO KATAPRASINO MPELES ;-)

K EMAS NA VLEPOUME TO E4 KE TO MÄSTER SAMUELSGATAN ;-)